Weekvlog #93: NU AL EEN TWEEDE?! | Wil & Tien

Mijn moeder kwam gezellig logeren en ik deed een roseetje met Jochem. De laatste keer dat ik dat deed was ik (onwetend) zwanger…Kuch. Daarover gesproken moet ik iets bekennen.

https://youtu.be/MIeHayL_JQE

28 reacties

Nanda -

Ik kwam hier weer eens kijken en de reacties verbazen met niet.
Ik denk er precies zo over.
Het is niet meer authentiek. Heel erg jammer.
Ik ben al gestopt met Insta. Het is zó onecht.
Heel erg jammer!

En mss ligt het ook aan mij en ben ik ook niet jullie doelgroep. Maar toch is het jammer. Heb een aantal jaren enorm genoten van jullie blog.

Kimberly -

Ik denk dat jullie wellicht even een goede blik moeten gaan werpen op jullie blog, Youtube, werkwijze… Ik zie voornamelijk kritische feedback voorbij komen. Ik vind het ook jammer dat jullie zo commercieel zijn geworden.

Charlotte -

Huh, dus daar kun je wel een reactie op geven maar op alle feedback / vragen niet? Ik zou als feedback willen teruggeven wel iets te laten horen. Wij zijn het toch waarom jullie werk hebben? Ik vind het dan wel zo netjes…

Lenneke -

Jaa.. voor mij zijn jullie bijna 13 in een dozijn bloggers geworden en dat is zoooo jammer. Heb jullie jaren gevolgd met heel veel plezier. Werd serieus altijd vrolijk van jullie artikelen en video’s. Dat kwam denk ik door jullie eigenheid en “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” houding, wars van alle andere regels die bloggers en vloggers hanteren. Heerlijk vond ik dat. Dat dat nu langzaamaan verdwijnt (jullie namen veranderen, clickbait in de titel van een vlog, gelikte insta posts, evenals content) vind ik heel spijtig. Maar als dit goed voelt en jullie pad is, blijf het volgen. Het verbaast me alleen heel erg.

Evelien -

Hoi dames, ik wilde eigenlijk niet reageren omdat er al veel reacties zijn en ik weet niet of het iets toevoegt, maar wil ook wel het een en ander kwijt. Zie het als een stukje feedback. Don’t get me wrong, ik vind jullie nog steeds tof. Maar er zijn wat dingen die me tegen gaan staan. Tuurlijk wordt alles commerciëler, groter etc. maar ook ik zie wat dingen verdwijnen die juist aanspraken. Nu is dat persoonlijk, maar de click bait maakt het er niet beter op (het gaat er jullie niet meer om wáárom mensen kijken, maar meer dát er mensen kijken). Het publiek van 2wmn is misschien niet zo groot als jullie zouden willen, maar hier komen mensen die specifiek naar jullie komen vanwege bepaalde onderwerpen, de manier waarop jullie dingen bespreken, de eigenheid etc. De diepgang van bepaald dingen. Dat laatste lijkt te ontbreken. Het rauwe, eerlijke. Het is wat vlakker, meer/meestal vlogs (kan die bijna nooit kijken, geld ook voor meerderen maar helaas zijn we natuurlijk in de minderheid. Wat ik kan begrijpen, maar toch is het jammer natuurlijk). Ik heb soms het idee dat jullie zo bezig zijn met groeien, dat je het kleine over het hoofd ziet. Het ‘zaadje’ wat alles deed laten groeien op jullie blogs en vlogs. Verandering is niet te vermijden, zeker omdat jullie ook kinderen hebben. Ik heb zelf geen kinderen en die onderwerpen spreken mij niet aan maar vele moeders wel en dat is natuurlijk wel erg leuk. 😉 Maar mis de onderwerpen daaromheen. Bijvoorbeeld de blogs die Martine nog wel eens schreef. Gevoelskwesties en/of ontwikkeling. Situaties. De herkenning in dingen of het nadenken over zaken. Alles veranderd altijd, dus als je dat niet meer aanspreekt om over te schrijven is dat ook te begrijpen maar het was wel een ding wat je hier juist aantrof. Op youtube staat het bomvol van de vloggers. Ik kijk heel soms ook wel eens wat. Maar kijk ik dat omdat ik echt meeleef, meedenk of voel: nee. Het is iets luchtigs/grappigs en de volgende dag alweer vergeten. Bovendien spoel ik meestal de helft door opzoek naar datgene wat in een misleidende titel staat. Dat is op zich al een enorme afknapper. Het viel me op dat ik dat bij jullie ook steeds meer heb. Dat is uiteraard persoonlijk, kan niet voor de vele andere mensen spreken. Er is natuurlijk een reden dat jullie dit doen, er zijn veel mensen die in het insta (zit ik niet op dus geen idee) of youtube wereldje reageren. Maar ik hoop heel erg dat jullie je eigen plekje, deze site, niet vergeten. De artikelen of videos die juist bijzonder zijn. Of mooi, inspirerend of grappig. Youtube is een goed medium om mensen te lokken, dus zou daar zeker actief bij blijven. Maar het gaat juist om wat jullie willen brengen. De basis ligt toch bij jullie zelf. En dat is toch ook wel deze site. Als er mensen zijn die zich echt verdiepen in jullie leven of jullie verhalen, komen ze wel. Meer massa voor de kassa of spontaniteit/eerlijkheid voor grootheid en lange tijd. :) Of goed combineren, wellicht is het voor jullie ook nog een hele zoektocht wat het beste werkt.

Sarah -

Ook ik vind het jammer! Elke keer als ik op de site kom is er eigenlijk geen nieuwe content.. Ook de comment die ik las over jullie nieuwe namen op social media snap ik, jullie eigenheid maakte jullie altijd uniek. Nu vallen jullie samen als wilentien en tienenwil..

marie -

Jammer dat jullie niet op de kritiek reageren.

Denise -

Dit. Voorheen reageerden jullie veel regelmatiger op comments met feedback. Nu zie ik dit nooit meer. Persoonlijk touch…?

A -

Inderdaad jammer.

Freya -

Vind ik ook spijtig, maar het kan ook zijn omdat ze nu met vakantie zijn (zie instagram)

Mare -

Sorry maar ik mis jullie blogs, ik ben nu eenmaal niet zo van de vlogs. Natuurlijk is een promofilm af en toe heel leuk….maar dit vind ik minder.

Zara -

Kijken zo weinig mensen dat die click bait titels onmisbaar zijn? Ik vind dat echt jammer. Elke keer weer. Geen zin om verder te kijken…

Sanne -

Ook hier een trouwe volger die al een tijdje (delen van) vlogs van jullie overslaat. Ook ik mis de 2wmn van vroeger; jullie waren zo gewoon gebleven. En nu… clickbaits, instagram met yellowfeeds etc. Snap dat het werkt, maar volgens mij verliezen jullie een groot aantal, trouwe volgers die juist het authentieke aan jullie waarderen!

Emily -

Ik vind jullie vlogs altijd heel leuk om te kijken en deze ook, maar die clickbait titel vind ik helemaal niks. De video had echt totaal niets met de titel of de thumbnail te maken… Je neemt de kijker niet echt serieus op deze manier. Jullie zullen vast over deze strategie hebben nagedacht, dus het zal wel werken als een manier om views te krijgen, maar mij irriteert het.

Bibi -

Mee eens, ik bekijk altijd alle artikelen en vlogs maar ben nogal allergisch voor de clickbait. En het is zo zonde dat je een mooie website en content hebt en dat er dan van die schreeuwerige koeienletters boven staan. Het oogt goedkoop, terwijl jullie dat juist niet zijn..

Tine -

Ik ben helemaal fan van je moeder, heerlijk eerlijk mens (en wat een mooie vrouw ook, jij hebt goede genen, Martine ;)). Hier trouwens ook niet zo’n fan van de clickbait-titels, hoewel je deze “trend” overal tegen komt…

Marijke -

Martine wat heb jij een leuke vlotte moeder. Ik moest lachen om die opmerking van jouw moeder ‘en een kale poes’. Zo is dat! Haha! Ik hou van die humor! Leuk dat jullie je samen opmaken ook. Ik zei eigenlijk altijd gestofzogen omdat je ook niet ‘gedrinkt’ zegt. Gestofzuigt dus. Leuke vlog Wil en Tien!

N. -

Waar is die handdoek voor je haar van? Hoe knoop je die aan de achterkant vast? Leuke video weer!!! Inderdaad goed idee om af en toe 5 minuutjes me-time in te plannen!

Gaby -

Misschien werkt het wel en zien jullie alles groeien en dan moeten jullie deze comment ook gewoon negeren hoor, maar ik vind dit soort clickbait titels helemaal niks en voel me dan tijdens zo’n vlog ook genept zonder zin om verder te kijken.

Judith -

Hier ben ik het mee eens, je weet als je de titel van de vlog ziet al dat er toch geen tweede komt, dus waarom dan die suggestie wekken. Ik snap dat dat natuurlijk het achterliggende idee van clickbait is, maar m.i. hebben jullie dat niet nodig als de vlogs en blogs gewoon leuk zijn (maar wellicht zeggen jullie statistieken wat anders). Ik vind het heel leuk voor jullie dat jullie zo groeien en steeds commerciëler worden, al vind ik het wel jammer dat het ook steeds duidelijker terug te zien is in de content. Ik mis jullie oude, lekker gekke en doe-maar-gewoon-normaal Wil & Tien-stijl!

Sanne -

Helemaal mee eens! Clickbait titels, in hoofdletters… ook niet mijn ding, het komt een beetje schreeuwerig over. Ik vind het daarnaast ook erg jammer dat er bijna alleen nog maar vlogs geplaatst worden. Jullie blogs lees ik graag, de vlogs sla ik eigenlijk altijd over. De laatste tijd sla ik dus erg veel over…

Lies -

Helemaal mee eens. Wat n clickbait. Valt me echt tegen van jullie!

Eva -

Ja helemaal mee eens!!

Denise -

Mee eens. Ook zie ik jullie steeds meer veranderen in de 13-in-een-dozijn succesvolle vloggers. De istagramfeeds veranderen, de titels van de filmpjes veranderen. En natuurlijk: het werkt! Maar het authentieke gaat hiermee verloren. Wat jullie zo eigen maakte. Zo lekker gewoon. Gezellig.

Esther -

Mee eens!

Stephanie Waterval-Bukkems -

Ps: mochten jullie onze reisavonturen willen volgen, mail me even dan stuur ik jullie onze Polarsteps link

Jullie zouden een dergelijke camperreis met jullie jongens ook superrr vinden denk ik

Stephanie Waterval-Bukkems -

Lieve Wil & Tien

Enkele jaren geleden maakten we met elkaar kennis via een social media middag @ Velthuis kliniek Hilversum. Daar gaven Annelijn van Ierland en ik een presentatie over ons vakgebied, huidtherapie vs cosmetische geneeskunde.
Sindsdien volg ik samen met ondertussen ook mijn 2 zoontjes (Florian 5,5 en Valentijn 3 jaar) jullie Vlogs. Florian zei deze week ineens: “ik wil die video kijken van die broertjes met dat leuke huis”. 😂😂 Dit vond ik zo Sweet en wilde ik gewoon even met jullie delen. We zijn op dit moment 6 wkn op vakantie in West Canada en genieten volop van en met elkaar. Begin 2019 zullen we van Den Bosch naar Maastricht verhuizen. Florian weet nu al hoe zijn speelhoek en slaapkamer eruit moet zien.

Blijf zoals jullie zijn en geniet van al t moois en bijzonders dat zeker op jullie ondernemende pad zal komen… wij genieten met jullie mee!!

Zonnige groeten uit de wijnstreek van Canada (Kelowna)
Liefs
Stephanie Waterval-Bukkems, cosmetisch arts Velthuis kliniek Eindhoven
E-mail: stephaniebukkems@gmail.com

Willemijn -

Aaah wat leuk om te horen!!

Reageer ook