2Keep a Diary: juli #2

Afgelopen week vertoefde ik nog tot en met woensdag in Griekenland. Wat was het er heerlijk! Eenmaal weer thuis ben je ook zo weer in het ritme. Werken, afspraken, het huishouden… Ik had een lekker weekje. Kijk mee!

Maandag

Goedemorgen! Ik werd iedere ochtend rond een uurtje of 7 wakker. Aan de overkant zie je Turkijke liggen!

Breakfast for champs! Hmmm!

Na het ontbijt nog even snel wat dingetjes doen op de laptop, zoals de e-mail en comments checken.

Outfit van vandaag: een mintgroene blouse van Vanilia, mijn HEMA espadrilles en mijn Mulberry clutch/portemonnee. De espadrilles verwisselde ik later voor slippertjes, toch iets te warm namelijk.

Rond een uurtje of 11 stapten we in ons autootje en reden we richting de westelijke kant van het eiland. Al met al een flink stukje rijden, in totaal 2,5.

Djurre reed, ik navigeerde. We zijn een goed team, al zeggen we het zelf, haha!

Onderweg stopten we bij een prachtig kloostertje, Ipsilou heet het. Hier was ook een museum met prachtige eeuwenoude heilige erfstukken. Indrukwekkend!

Het stikt van de zwerfkatten en -honden op Lesbos. Dit poesje lag er zo lief bij!

Daarna reden we nog verder naar het westen, door naar het Petrified Forest (Versteende Woud). Onder al deze rotsen van vulkanisch gesteente zit een bos van 20 miljoen jaar oud! Bizar!

Hier zie je een versteende boom (fossiel is het nu eigenlijk!). Doordat de bomen miljoenen jaren geleden onder lava en as zijn bedolven zijn ze helemaal versteend en bewaard gebleven.

Wandelen door het park! Met een grote rieten hoed op tegen de zon. We hebben ongeveer een uurtje door het park gewandeld. Erg indrukwekkend vond ik het.

Daarna reden we door naar het plaatsje Sigri, waar het museum staat dat hoort bij het park. Terwijl we over een bergweggetje reden zag ik opeens iets in de berm schuifelen wat leek op een schildpad. Ik gilde ‘Hee, een schildpad!’ Djurre trapte op de rem en we stapten uit. En ja hoor, het was er echt eentje! Super tof!

In het museum kon je super oude fossielen bekijken, lezen over de evolutie en woonden we een presentatie bij over het ontstaan van Lesbos en het Versteende Woud.

‘s Avonds reden we naar het dorpje Molyvos, waar we gingen eten bij The Captain’s Table. Dit zit in een haventje en ze serveren heerlijke mezedes (een soort tapas).

Bij de rekening kregen we deze heerlijke Griekse variant op een kletskop. Zo, zo lekker!

Zonsondergang aan zee!

Tegen een uurtje of 20.30 uur reden we weer terug naar het hotel (rit van ongeveer een uur). Onderweg moesten we even wachten op een kudde schapen die aan het oversteken was.

Dinsdag

Dat je belt naar de receptie en een vrolijke eigenaar vraagt ‘Madam, are you ready for your breakfast?’ en er vervolgens binnen 20 minuten een heerlijk ontbijtje op je eigen terras geserveerd wordt. Hemels!

We hadden al behoorlijke actieve dagen gehad en inmiddels ook alle delen van het eiland bezocht, dus we besloten dat we de laatste twee dagen rustig aan zouden doen. We gingen naar een strandje in de buurt.

Een parasol, boek en een koude ijsthee. Een dutje tussendoor en af en toe en duik in de zee. De perfecte uitrust-dag.

Op Lesbos verkochten ze heel veel kersen. En laat ik daar nu net dol op zijn. Je kunt wel raden wat ik veel heb gegeten dus. 😉

En aan het eind van de middag luierden we nog even verder aan het zwembad van het hotel.

‘s Avonds gingen we opzoek naar een restaurantje in de hoofdstad Mytilini (waar we vlak bij zaten met ons hotel).

We aten in de haven. De naam van het restaurant weet ik niet meer. Het was ook niet per se een aanrader. Wij vonden zelf Mytilini niet zo heel erg leuk en dit restaurantje was ook wat toeristische.

Het eten was desondanks erg lekker en je kreeg ook nog eens enorm grote porties. Grotere porties dan we van de mezedes tot nu toe gewend waren. Aan het eind zaten we dan ook propvol. De dolmades (linksboven) waren mijn favoriet, Djurre was dol op de gegrilde feta (linksonder).

Woensdag

Hmmm, dit ging nooit vervelen!

Rond half 11 kwam iedere ochtend een vliegtuig binnen. Djurre en ik stonden dan op wacht om het spektakel te aanschouwen.

Ik maakte nog wat foto’s voor het artikel van vandaag op LiveLifeGorgeous (klik). Over wat ik mee had aan beautyproducten. En uiteindelijk (niet) gebruikte.

Daarna ging de relax modus aan en hebben we de hele dag (ja, de héle dag) aan het zwembad van het hotel gelegen. Ik heb lekker veel dutjes gedaan, gelezen, gezwommen en dronk deze super lekkere homemade lemonade van het hotel. Je kon daar niet echt eten (op het ontbijt na), maar wel kleine snacks en drinken bestellen. Dit was m’n favoriete drankje!

Djurre en ik hebben een dingetje dat we op vakantie altijd lokale koekjes willen testen. Dit was de vangst van deze vakantie. Het zijn koekjes van amandelen, honing, olijfolie en tarwebloem. Een soort combinatie tussen cantuchini, een Frysk Dumke en een speculaasje. Erg lekker!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar na een week uiteten gaan heb ik het vaak wel gehad. We bestelden daarom lekker pizza op onze allerlaatste avond. Hmmm! Dit was echt een fijne dag.

En we sloten de avond af met het inpakken van de koffer. Meh! Gelukkig hadden we niet veel mee dus waren we zo klaar.

Donderdag

Djurre was jarig! Hij is 28 jaar geworden. Ik had de dag ervoor stiekem geregeld dat er een taartje bij het ontbijt geserveerd zou worden. Het was een heerlijk taartje! We kregen hem helaas niet helemaal op dus hebben hem in het koelkastje van de kamer gezet. Hopelijk heeft het personeel er nog lekker van gesmuld.

Laatste dingetjes in de koffer en hij kan dicht!

De outfit van vandaag: t-shirt van H&M, rok van Vero Moda, riem van Vanilia en sandaaltjes van Dolcis.

Dag hotel!

Om 11.40 uur gingen we de lucht in. We hadden een plekje bij het raam, yay!

We zagen het eiland nu heel mooi van boven en herkenden sommige plekken waar we geweest waren. Heel gaaf!

Boven de wolken vliegen vind ik iets magisch hebben.

Tijdens de ruim drie uur durende vlucht monteerde ik alvast een deel van de vakantie vlog en bewerkte ik wat vakantiefoto’s.

En hier vliegen we weer boven Nederland. Wat is Nederland toc mooi als je het zo ziet he?

Om 14.00 uur Nederlandse tijd landden we op Schiphol. We hebben de auto opgehaald en zijn naar Friesland gereden om Saar op te halen bij mijn schoonouders. Daar hebben we ook gezellig even gegeten. Om 22.00 uur waren we dan eindelijk thuis.

En toen besefte ik me dat ik de vlog nog af moest maken en uploaden! Shoot! Snel even doen dus. Hier zie je me met slaperige oogjes achter de laptop zitten. Ik was kapot, haha!

Hmmmmm, mijn eigen bed! Die slaapt toch wel het allerbeste!

Vrijdag

Oeps, de koelkast was leger dan leeg. Dit was letterlijk het enige dat ik nog had en ook het brood was op.

Gelukkig had ik wat kersen van mijn schoonmoeder meegekregen gisteravond en had ik nog twee eieren in de koelkast die ik kon eten. Hahaha!

Om 9.00 uur kwam de verloskundige langs voor controle.

Daarna besloot ik maar gauw even boodschappen te gaan doen. Toen ik weer thuis was ben ik begonnen aan de berg was die op me lag te wachten na de vakantie.

Om 13.00 uur had ik met Martine in de stad afgesproken om te lunchen. Na ruim 3 weken zagen we elkaar eindelijk weer. Super gezellig!

Ik kreeg dit schattige babydekentje van haar, die ze mee had genomen uit Noorwegen.

Lunch bij het Bakkerscafe.

En natuurlijk moest er ook nog even geshopt worden. Martine past hier een prachtige jurk bij Vanilia.

Van al dat shoppen krijg je dorst en trek, tijd voor een ijsje dus! Het was heerlijk om weer lekker bij te kletsen.

Rond een uur of 17.00 was ik thuis en heb ik een soepje voor mezelf gemaakt. Djurre moest werken vandaag en ging daarna met een collega eten dus ik at alleen.

Zaterdag

Vandaag vierden we Djurre’s verjaardag met familie. Ik stond lekker vroeg op en ging aan de slag met mijn to do lijstje.

Week- en verjaardagboodschappen doen.

Mijn zwager en schoonzus komen uit Nijmegen en zouden rond 12.00 uur hier zijn. Ik maakte soep als lunch. Dit is mijn favoriete makkelijke soepje: de bonensoep van ChicksLoveFood.

Kaartje ‘van’ ons nichtje.

Rond 14.00 uur was iedereen gearriveerd en was het tijd voor taart!

Mijn schoonzus heeft een kersenboom in haar tuin en bracht 2 grote schalen kersen mee. Hmmm!

Mijn schoonouders namen ook iets mee, namelijk het ledikantje waar Djurre (en zijn zus en broer) in geslapen hebben. Djurre’s opa heeft dit ledikantje ruim 30 jaar geleden gemaakt. Deze gaan we opknappen en straks gebruiken voor ons kindje. Heel leuk om deze nu weer te kunnen gebruiken. We konden het niet laten om hem even op te zetten nadat alle visite vertrokken was.

‘s Avonds maakten we nog een wandeling met Saar en daarna ben ik op de bank in slaap gevallen en vervolgens om 22.00 uur naar bed gegaan. Ik was kapot! Truste! 😉

Zondag

Goedemorgen! Het is zondag en dat betekent: tijd voor ons zondagse ontbijtje!

‘s Ochtends werkte ik aan dit diary en om 11.00 uur ging Djurre werken.

Daarna sloeg er een brak gevoel toe en ben ik in bed gaan liggen met een film. Lekker! Na twee uurtjes ben ik weer verder gaan werken.

‘s Avonds aten we quinoa met gegrilde groenten en onze favoriete worstjes, Catalaanse worstjes van de Albert Heijn. Hmm! De rest van de avond hebben we gezellig op de bank doorgebracht.

Morgen na twee weekjes rustiger aan doen weer vol aan de bak.We hebben onder andere een kappersafspraak en er staat een overvolle mailbox op me te wachten. Fijne dag iedereen!

P.S. Heb je mijn vakantie vlog nog niet gezien? Bekijk hem dan hier!

43 reacties

Rachel -

Met welke camera(s) maak je deze foto’s? Vind het zo mooi

Willemijn -

De meeste foto’s heb ik met mijn iPhone 5 gemaakt. De iets scherpere foto’s zijn gemaakt met een Nikon D5100 50mm lens. :)

Tamara -

Wat een leuke vakantie week!

Titia Dijkema -

Wauw! Wat ziet Griekenland er mooi uit. Daar wil ik echt een keer naartoe. Nog gefeliciteerd met Djurre!

Mariska -

Wat een super leuke foto’s allemaal om te zien, ook heel mooi al die plekjes die jullie hebben bezocht.

Kim -

De ledikant is enorm schattig.

Suus -

Het ziet er allemaal super uit! Volgens mij hebben jullie op en top genoten, ik kan niet wachten op mn eigen vakantie :)

Anouk -

Wat een super leuke week!
Komt de verloskundige bij jou thuis?

Cindy -

Heerlijk zeg, Griekenland! Merkte je niet iets van de eurocrisis daar? Wij willen ook naar Griekenland deze zomer, maar ja, dat gedoe met die euro houdt ons tegen (terwijl Griekenland geweldig is)

Willemijn -

Bekijk even m’n de vlog, daar heb ik wat geschreven over hoe wij het ervaren hebben. :)

Annabel -

Heerlijk dit soort artikels! Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen Willemijn, ik vind het echt géweldig voor je dat je zwanger bent maar ik ben wel bang dat er dadelijk geen leuke thuis-werk-vlogs bij jou thuis zullen zijn omdat er dan een baby is :O!! Maar daar bedenken jullie vast wel iets op, maar hoop wel dat jullie saampjes bij jou of Martine thuis blijven werken en dan vlogs maken want die vind ik altijd zo leuk om te kijken!

Femke -

Die omgeving waar je op vakantie was, was echt ontzettend prachtig zeg!

Mariette -

Hoi Willemijn (en Martine)

Kunnen jullie misschien binnenkort een nieuwe video maken van al jullie Vanilia items?
Voor mij persoonlijk is het echt een kwijl video. Ik ben zelf ook gek van Vanilia.

En die blauwe jurk die Martine paste in de foto, die heb ik!!! Het is echt een super mooie jurk.

Geniet nog verder van je dag.

Groetjes Mariette

Tea -

Wat een leuk ledikantje! Leuke vakantie hebben jullie ook gehad :) Als ik naar jullie foto’s kijk wil ik ook weer naar griekenland, vroeger a long time ago ging ik er elk jaar heen met m’n ouders.

My Creative Life - Marìs -

Leuke foto’s! Heerlijk om mee te genieten van jullie vakantie!

Margriet -

Wat een leuk ledikantje! :)
En ooh kersen! Daar kun je me bijna voor wakker maken, haha!
Fijne week weer & succes met werken!

Lindsey Beljaars -

Wat een heerlijke foto’s zeg! Als ik dit zie heb ik zoooveel zin om op vakantie te gaan. Moet nog even geduld hebben want ik vertrek 17 augustus pas.

Bianca -

Leuk overzicht! En wat lief dat Martine iets voor je (eigenlijk voor je kindje haha) heeft mee genomen vanuit Noorwegen x

Suzanne -

Leuke week en foto’s! Ik ben jaloers.

Lucy -

Wat een heerlijke foto’s, ik word er spontaan relaxed van, haha! Ik vind na een vakantie lekker hard aan het werk gaan altijd wel fijn, weer terug in je normale ritme :) Hoewel een volle mailbox nou net niet het leukste klusje is… 😛 Succes er mee! 😉

anna -

Wat een heerlijke vakantiefoto’s, ik wil al langere tijd naar Griekenland, maar dit jaar gaat het waarschijnlijk weer niet lukken, haha :( Gefeliciteerd met Djurre!

Margot -

Het ziet eruit als een heerlijke vakantie! En wat leuk dat jullie dat ledikantje gaan gebruiken!

olga // teamconfetti -

Ah, ik heb dat ook. Hoewel thuis uit eten gaan mijn allergrootste hobby is, ben ik er op vakantie na drie dagen echt wel klaar mee. Ik denk omdat het too much wordt, het voelt te decadent. Net zoals kamermeisjes die elke dag je kamer netjes maken, na drie dagen wil ik graag mijn eigen troep weer opruimen. Ik ben een beetje een rare snuiter geloof ik.

Heej naamgenootje 😉
Wat geniet ik ervan om te lezen hoe jij deze dingen beleefd! Zwanger zijn is niet altijd makkelijk. Gelukkig maak jij veel plezier, ook in het zwanger zijn 😀
Ik heb echt respect voor jou willemijn, je bent top :)
Succes met je zwangerschap! Welke datum ben je precies uitgerekend?

Dikke kus Willemijn

Johanna -

Wat ziet Lesbos er mooi uit zeg! Hebben jullie ook nog wat meegekregen van de bootvluchtelingen die daar aankomen?

Anne -

Willemijn, ik vind het zo leuk voor jullie dat je zwanger bent!!!
Die foto’s waar je buik op te zien is, en dat bed, ik ben er helemaal ontroerd door.
Ben zelf 26 en heb nog helemaal niet de behoefte om zwanger te worden, maar ik volg jullie al zo lang en heb altijd vol bewondering je eerlijke artikelen over het onderwerp gelezen, het is je zo gegund dat het nu eindelijk zo ver is!

Wens jullie heel veel geluk :)

Oh, enne, de vakantie zag er ook heerlijk uit!
Liefs,
Anne

Do -

Heerlijke foto’s! Het plaatsje waar jullie verbleven ziet er zo mooi uit. Het ontbijt ziet er ook niet verkeerd uit, vooral als het wordt gebracht. Die nieuwe jurk die Martine heeft aangepast is erg mooi, staat haar goed. Veel succes aankomende week :)

Suzanne -

Leuke foto’s, ik houd echt van vakantiefoto’s van anderen.

Nynke -

Heerlijk zeg, zo’n vakantie..
En dat ledikantje is super leuk! Wij gebruiken het ledikantje waar mijn broers en ik vroeger in gelegen hebben, zo leuk! :)

cheyenne -

Wat een heerlijke vakantiefoto’s!

suus -

Leuk hoor, fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie!
Ik vind die jurk erg leuk staan bij Martine, goeie kleur.voor haar

Charlotte -

Heerlijk die vakantie foto’s! En succes met bijwerken deze week 😉

Dita -

Aah dat ledikantje, zo lief! Heerlijke foto’s. Krijg helemaal een vakantiegevoel

Japkejanneke -

Wat een leuke week. Wauw, dat ledikantje! Prachtig!

Paola -

Wat een heerlijke diary! Lesbos ziet er zo mooi uit! Ik ben benieuwd hoe het ledikantje er uiteindelijk uit komt te zien! Ik vind hem qua model erg mooi!

Iris | Todayslipstick -

Ik krijg zoveel zin in vakantie als ik jouw vakantiefoto’s ziet! Jullie hebben een geweldig weekje gehad denk ik!
Liefs, Iris

anita -

Hi! Wat een leuke foto’s!! Wel nog een dingetje.. ik werk zelf al jaren in de horeca en als iemand die zijn eten niet op krijgt tegen mij zegt dat de rest voor mij is, voelt dat altijd zo denigrerend.. alsof ik afgedankte restjes van anderen zou moeten eten.. hetzelfde een beetje met de taart.. dat jij hoopt dat het personeel ervan gaat eten is vast en zeker lief bedoeld, maar het komt wel een beetje gek over. Xx

Liset - Beautydagboek -

Wat heb je een heerlijke vakantie gehad! Prachtige omgeving om te zien, ik zou er zo heen vertrekken :). Heel bijzonder dat je het ledikantje van Djurre nog hebt, lijkt me een mooi idee om daar straks je baby’tje in te leggen.

Barbara -

Welk boek lees je op de foto?

Willemijn -

Ja zeggen als het kan, nee zeggen als het moet. Boek over de opvoeding van Franse kinderen.

Marieke -

Ah Lesbos <3 Mocht je nog eens teruggaan, dan kan ik je sowieso Molivos aanraden om te verblijven! Helemaal niet toeristisch en supermooi, maar dat zullen jullie zelf ook wel gezien hebben 😉

Benay Vaneese -

Leuke week en die vakantiefoto’s zagen er heerlijk uit.
En jammieee, wat een kersen. Ik ontdekte een paar weken geleden dat wij ook 3(!) kersenbomen in onze tuin hebben staan (nieuw huis), dus ik had er een heleboel geplukt. Ze waren zo smerig. Echt jammer, want ik ben gek op kersen.

Natasja -

Wat een leuke week! Ik ben jaloers op je vakantie foto’s! Ik wil al heel lang naar Griekenland, maar komt er elke keer niet van. Wel echt supermooie foto’s!