Op srprs.me Roadtrip met het hele gezin!

Jongens, ik heb zó’n leuk weekend achter de rug! Ik ben namelijk voor de tweede keer op srprs.me trip gegaan. En dit keer niet met Martine en het vliegtuig, maar met mijn gezin en de auto! Tot de ochtend van vertrek wisten we niet waar we naartoe zouden gaan en pas toen we vlak in de buurt waren va de bestemming mochten we kijken waar we naartoe gingen. Je zou denken dat een controlfreak like me hier hyperventilatie van krijgt, maar wat was het leuk!

Vrijdagochtend, om 5.00 uur, na amper 6 uur slaap (want de avond ervoor was ik op babybezoek bij Tien!) ging de wekker. Om 6.30 uur moesten we namelijk met zijn allen in de auto zitten om op tijd in Amsterdam te zijn. Daar zouden we ontbijten met het srprs.me team en een paar andere bloggers die ook een roadtrip zouden gaan maken. Als je een roadtrip via srprs.me boekt weet je een paar dingen maar écht zeker:

• Je gaat met de auto
  • Je kiest voor 2, 3, 4 of 7 dagen
  • Je overnacht in een goed beoordeelde B&B of hotel
  • Het is maximaal 4 uur rijden

Verder weet je dus helemaal niet waar je naartoe gaat! En dat maakt de voorpret zó leuk! Pas op de dag van vertrek open je de kraskaart en vul je de code in op de website. Je krijgt dan je rijrichting te horen en pas wanneer je in de buurt van je rijrichting bent, kras je het vakje op de kaart open waar de plaats van je bestemming staat. Onderweg ben je daardoor al aan het gissen en Djurre en ik keken gelijk op de kaart waar we naartoe zouden kunnen gaan. Mocht je meer willen weten over de roadtrips van srprs.me, kun je het beste even deze pagina lezen.

Om 9.00 uur kwamen we aan op het srprs.me hoofdkantoor. Superleuk om eens van binnen te zien. Er stond al een heerlijk ontbijt op ons te wachten. Hoe leuk is deze tafel die op het srprs.me kantoor staat? Vol met kaarten die ze van klanten hebben gekregen, over de hele wereld verstuurd!

Na een gezellig ontbijt (inclusief leuk gesprek met de oprichter van srprs.me) was het tijd om de rijrichting bekend te maken. We hadden allemaal een kraskaart thuis gestuurd gekregen. Op de kraskaart vind je een url en een code. Via de link ontdek je, door de code in te vullen, wat je rijrichting is. En onze rijrichting was… Enschede!

Tijd om in de auto te stappen! Richting Enschede dus… Het was wel duidelijk dus dat we richting Duitsland zouden rijden. Maar waar zouden we daarna naartoe moeten? Spannend! Maar ook zo leuk! Eenmaal in de buurt van Enschede mochten we krassen. 3, 2, 1, KRASSEN MAAR!

MÜNSTER! Hadden jullie er al eens over gehoord? Wij niet! Ik zocht gelijk een paar dingen op. Zo heeft Münster net zo veel inwoners als Utrecht en is het een echte studentenstad. Het heeft ook één van de oudste universiteiten van Duitsland en, leuk detail, heeft super veel fietsers. Het deed ons een beetje denken aan Groningen. Echt wow,  wat een leuke stad is het. We hebben er drie heerlijke dagen gehad. Kijk maar mee!

Vrijdag

Om 14.00 uur, 2,5 uur nadat we uit Amsterdam vertrokken, komen we aan in Münster. Omdat we pas vanaf 16.00 uur in het hotel kunnen inchecken (staat allemaal in de envelop die je meekrijgt) besluiten we gewoon naar het centrum te rijden om de stad alvast te verkennen. We kijken gelijk onze ogen uit. Münster barst van de oude, karakteristieke gebouwen, mooie pleintjes, leuke winkels en de ‘Grünen Promenade’ loopt als een rode draad door Münster heen.

We lopen langs de bibliotheek, waar ook een restaurantje ziet. We besluiten naar binnen te gaan en bestellen heerlijke Flammküchen. Ondertussen winden de jongens alle Duitse omaatjes om hun vingers met hun lieve snoetjes, terwijl wij lekker eten. Wat een perfect begin van deze trip!

Tijd voor een wandeling door de stad. Ik loop hier trouwens langs het huis der Niederlande, begreep ik van Duitse volgers die me dit vertelden onder deze foto die ik op Instagram plaatste. Münster heeft veel linkjes met Nederland, mede doordat het vlakbij Nederland ligt (slechts een uurtje rijden vanaf Enschede).

Een winkelstraat in Münster… Wauw! Ik moet hier sowieso eens met Tien naartoe want ze hebben hier zo veel mooie winkels en boetiekjes!

Na door de prachtige winkelstraten geslenterd te hebben komen we aan op het plein waar de kathedraal staat. Wauw, wat een prachtig gebouw!

Op het nabijgelegen pleintje was een kleine markt. Hier kon je allerlei verse lokale producten kopen en er waren foodtrucks die heerlijke traditionele gerechten verkochten. Zoals braadworst met aardappeltjes en rode kool. Achteraf heb ik zo’n spijt dat ik niets genomen heb, want het rook er zo heerlijk! Ach, heb ik ten minste een reden om weer eens terug te gaan. 😉

Aan het eind van de middag, rond 16.30 uur, stappen we weer in de auto en rijden we in 10 minuten naar het hotel. We slapen in het Factory Hotel. Dit is een voormalige brouwerij die helemaal gerenoveerd is en omgetoverd is tot een design hotel. Daar omheen vind je diverse restaurants én (voor alle ouders en beautyliefhebbers 😉 ) een DM!

Onze kamer voor de komende twee nachten! Aan de andere kant zat nog een ‘woonkamer’. Bij srprs.me kun je vaak een paar voorkeuren aangeven. Zo had ik aangegeven dat we in verband met de terugreis naar Groningen op zondag niet te lang wilde reizen en een ruime hotelkamer fijn zou zijn omdat we twee kinderen mee zouden nemen. Hier hebben ze echt perfect rekening mee gehouden. De kamer was groot en had een en suite ruimte. Zo konden de jongens ‘s avonds in het ene deel van de kamer slapen en konden wij aan onze kant nog lekker een film kijken en kletsen. Ideaal!

Mijn mannen inspecteren het uitzicht. Heerlijk plaatje he!

‘s Avonds eten we op onze hotelkamer. De jongens liggen lekker vroeg te slapen en wij komen een beetje bij van het vroege opstaan van vanmorgen. Sinds we kinderen hebben zijn we zo lekker relaxed geworden. Vroeger hadden we het gevoel het leukste restaurantje te moeten vinden, nog een drankje te doen en nog méér te verkennen, maar nu waren we helemaal tevreden met wat we vandaag hadden gedaan en hoe goed de jongens gemutst waren. Love it!

Zaterdag

Goedemorgen! Gijs verkent het ontbuffet alvast. 😉 We ontbijten met heerlijke kaiserbroodjes met huisgemaakte jam, pretzels en eitjes. Super lekker!

Vanaf het hotel lopen we naar de universiteit van Münster (wat een prachtig en groot gebouw!) en vanaf daar lopen we door het park over Der Grüner Promenade. Een flinke wandeling, maar het zonnetje schijnt en de omgeving is prachtig. Genieten dus!

Hier zie je de hoofdingang van de universiteit nog een keertje. Ik vind deze bouwstijl altijd zo mooi om te zien. Ik kan er uren naar kijken!

Ook nu is er weer een markt op het plein bij de kathedraal, maar deze keer een grotere! We snuiven de lekkere geuren op, spieken bij kraampjes en kopen uiteindelijk een lekkere Berliner bol. Hmmm! (Ja sorry, niet gefotografeerd, wilde jullie niet hongerig maken 😉 )

We vermaken ons prima deze dag. We lopen vooral heel veel, lunchen hier, drinken een koffietje daar en kijken onze ogen uit.

Om 16.00 uur zijn we weer terug in het hotel. Daar relaxen we met zijn allen, terwijl Gijs nog een slaapje doet. Daarna eten we weer op de kamer en gaan we vroeg slapen. Weekendjes weg gaan bij ons altijd gepaard met spokende kinderen in de nacht, maar dat mag de pret niet drukken.

Zondag

Goedemorgen! Tijd voor ontbijt. What else? Jelle smult van zijn laatste pretzel (hij denkt dat het worstjes zijn, HAHA!) en ik van mijn laatste kaiserbroodjes. Dit hotel had echt goddelijk ontbijt!

Daarna pakken we de spullen in, laden de auto in, checken uit en…

Gaan naar de dierentuin van Münster. En dat was zó leuk! Ze hebben er echt veel dieren, zoals olifanten, tijgers, leeuwen, pinguïns, zebra’s, giraffes, vissen, zeeleeuwen, cheeta’s, allerlei vogels, verschillende soorten apen en beren.

Gijs zat lekker bij Djurre op zijn rug en Jelle…

Die keek natuurlijk zijn ogen uit! Wat was dit leuk zeg!

De dierentuin van Münster bezoeken is echt leuk om te doen als je de tijd hebt en het leuk vindt. Kinderen tot 3 jaar zijn gratis en voor twee volwassenen én parkeren betaalden wij €32. Vond ik best redelijk!

In het restaurant van de dierentuin schrijven we nog even vlug een kaartje naar srprs.me.

Uiteindelijk zitten we om 16.00 uur weer in de auto. De jongens vallen als een blok in slaap en wij zijn helemaal vrolijk door onze trip!

Net zoals mijn vorige srprs.me trip (destijds met Martine naar Split, Kroatië) was het weer zo leuk om niet te weten waar je naartoe gaat én vind ik het zo lekker makkelijk dat je het zelf allemaal niet hoeft te bedenken. Iemand bij srprs.me bedenkt dat allemaal lekker voor je, boekt je hotel en geeft je de instructies. Je begint je reis zo anders als je pas op het laatste moment weet waar je naartoe gaat en dat is ontzettend leuk. En als je nu vindt dat jouw vriendin/zus/familielid ook wel eens wat meer zou mogen loslaten, geef ‘m dan een srprs.me giftcard cadeau! 😉 Hoe leuk is dat!

En naar Münster gaan we zeker nog eens terug, bij voorkeur met kerst. Want dat schijnt al helemaal geweldig te zijn!

26 reacties

Peggy -

Wat een leuke manier om op vakantie te gaan/op een roadtrip te gaan. Ik dacht altijd dat srprs.me alleen reizen aanbood voor met het vliegtuig, maar dus ook voor roadtrips! Dat lijkt mij erg leuk om te doen samen met mijn vriend, wanneer we in januari onze 6-jarig jubileum vieren…😃🤔. Ik ben overigens benieuwd of je kunt aangegeven dat je een rolstoelvriendelijk hotel en vakantie zou willen? Dan zou het namelijk helemaal perfect zijn! Leuk artikel hoor, lekker informatief. Liefs, Peggy 🤓.

Beau -

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad in Münster! Ik woon zelf in Enschede dus ken Münster als de binnenkant van m’n broekzak.

Annemiek -

Mijn schoonzus komt uit Münster, dus daardoor ben ik er sowieso wel een beetje bekend mee. Maar Münster is sowieso belangrijk voor Nederland, want de Vrede van Münster werd in 1648 getekend waardoor er een einde kwam aan de Tachtigjarige Oorlog tussen Spanje en Nederland.

Rowan -

Wat een onwijs leuk verslagje! Ik ben twee jaar geleden in Munster geweest tijdens de Kerstmarkt, toen vond ik het ook al een hele leuke stad! Die universiteit ziet er trouwens prachtig uit.. En wat lijkt me het leuk om met twee dreumesen naar de dierentuin te gaan!

Marina -

Wat een leuke trip! Heeft op de foto’s inderdaad wel wat weg van Groningen. Ik krijg al helemaal zin om weer naar een Duitse kerstmarkt te gaan! Dierentuinen zijn zo leuk voor kindjes rond Jelle’s leeftijd. Onze dochter (volgens mij een week ouder dan Jelle) is ook helemaal weg van alle dieren die je anders alleen in boekjes ziet!

Laura | I scream beauty -

Leuk om te lezen! Ik woon in Enschede en ga regelmatig een dagje naar Münster om te winkelen! En inderdaad, rond deze tijd (richting kerst) is het daar helemaal prachtig (een heel mooie kerstmarkt)!

Femke -

Als je dat een mooie bouwstijl vind dan moet je echt een keer naar Rome gaan genoeg barokke kerken en andere bouwen te vinden je kijkt er je ogen uit en soms heb je uit het niets ineens een prachtig gebouw voor je neus staan naast barok ook heel veel klassieke gebouwen en gebouwen uit de renaissance

Manon -

Oh zo leuk dit, ik heb ook nog noooit van Munster gehoord maar het ziet er echt heel leuk uit! Een reisje met srprs.me staat ook nog steeds (al heel lang) op mijn bucketlist.

Kelly -

Superleuk dat je weer op srprs.trip bent geweest! ‘Jammer’ dat ik nog met zwangerschapsverlof ben en dus niet op kantoor was. Maar hoorde van mijn collegaatje Anne dat de groetjes waren doorgekomen 😉

Loes -

Ah wat ziet Münster er super leuk uit! Ik wist niet dat dit zo’n leuke stad is. Zo’n roadtrip ziet er ook ontzettend leuk uit!

Lisanne -

Münster is geweldig en met kerst inderdaad nog veel meer! Ik ben er een dagje naar de kerstmarkt geweest, dikke aanrader! Zou ik zeker met Martine heen gaan 😀

Evelien -

Wat ontzettend leuk dit! Ben je stiekem niet een beetje bang van te voren dat het tegen zal vallen of dat het precies een plaats is waar je al eens bent geweest? Kan me dat namelijk wel voorstellen, haha! Maar Münster is leuk, helemaal rond de kerst. Dus wil je er een keer met Martine heen en je gaat rond de kerst, dan kom je in een klein winterwonderland terecht. 😀

Willemijn -

Je kunt opgeven waar je niet naartoe wilt, dus dat voorkomt sowieso wat teleurstelling. En verder is het natuurlijk een gokje, maar dat maakt het ook leuk. Hihi!

femketje -

Ik ben gek op zulk soort roadtrips ♡

Shirley -

Superleuk! De vorige keer hadden wij alleen een dag en een nacht en kwamen we behoorlijk laat aan (Leuven!) vanwege files. Ik zou er dus zeker voor kiezen om drie dagen te boeken ipv twee. Maar wil het zeker nog eens een keer doen!

Jorinde -

Ah wat leuk dat jullie dit gedaan hebben! Ik wil ook heel graag nog eens een SPRS.me trip boeken. Lijkt me onwijs leuk! Ik ken Münster door een vriendinnetje die ik in Kaapstad heb leren kennen. Die woont daar en afgelopen december ben ik haar gaan opzoeken en zijn we de kerstmarkten afgestruind. Ook echt een aanrader!

Lindsey Beljaars -

Oh wat super leuk!! Ik wist niet dat Srprs.me ook roadtrips aanbied!!

Amelie -

Münster is toch wel een bekende stad zou ik zeggen…Er gaan ook veel Nederlanders heen, zeker als er kerstmarkt is dan is het mij te druk zeker met kinderen. Idd een leuk stadje voor een korte stedentrip!

Amy -

Super leuk dat jullie dit gedaan hebben! Het lijkt mij heel tof om eens zo’n secret roadtrip te doen, maar als ik het voorstel plant mijn vriend toch liever zelf iets. Ach, het komt er vast nog eens van haha!

Ingrid -

Leuke trip hebben jullie gehad! Ik ben ook wel eens in munster geweest voor een kerstmarkt, maar die beginnen volgens mij pas wat later deze maand. Dus dan was je net te vroeg (of juist nog op tijd). Erg mooie stad en ook fijn behapbaar zo met kinderen. Ik ben benieuwd naar dat eten in de hotelkamer, bestel je dan roomservice of thuisbezorgd ofzo? Of hadden jullie een keuken?

Romy -

Wat gaaf, zo’n verrassingsreisje! Ik had er nooit bij stilgestaan dat Münster zo leuk is. Zo te zien is er genoeg te beleven, ook met kleine kinderen. Fijn dat jullie zo hebben genoten :)

Marloes -

Dit artikel komt als geroepen! Ik ben net op zoek naar leuke plekken voor een weekendje weg met mijn gezin :)

Tess -

Wat een toffe trip!! Heerlijk er zo even uit :-) Van het zomer zijn wij naar Frankrijk geweest en we hadden al besloten dat de volgende keer Duitsland moest worden! Ik vroeg me wel gelijk af, hoe regelt Srprs.me de eventuele benodigde milieu stickers en tolkosten? Als je met de auto gaat zijn dat doorgaans dingen die je van te voren regelt.

Willemijn -

Oh goeie vraag! De benodigde milieusticker zat in een envelop die je mag openen zodra je je bestemming open gekrast hebt. Er zat ook een brief bij met uitleg. Dat vond ik echt heel goed gedaan! Zij regelen dus al dit soort dingen voor je.

Kelly -

Het lijkt me echt leuk om eens een keer zo’n roadtrip te doen! Moet ik toch maar even gaan onthouden en vanavond vriendlief eens voorleggen haha.