5x: Een relaxte pauze

Je staat op, maakt je klaar en racet naar je werk of school. Eenmaal daar ga je lekker aan de slag en stoom je goed door. Je zou bijna vergeten te pauzeren! Maar een pauze nemen van je werk of studie is ontzettend belangrijk. Na een pauze ben je namelijk weer scherper en heb je meer energie. Vandaag geven we 5 tips voor een relaxte pauze.

Koffie!

Ben je een koffieleut? Verwen jezelf dan met een lekkere koffie! Mijn recente ontdekking zijn de Starbucks Chilled Classics. Laatst heb ik alle smaken geprobeerd! Dit zijn gekoelde koffie’s, een perfect drankje in de zomer!

Mijn favoriete smaak is Cappuccino. Maar als ik nog een extra cafeïneshot wil, neem ik de nieuwste smaak van de Starbucks Chilled Classics: Caffè Americano.

En het fijnste, ze zijn gewoon te koop bij de supermarkt! Je vindt ze in de koeling bij de zuivelproducten. En omdat je de Starbucks Chilled Classics heel makkelijk mee kunt nemen, kun je gelijk een wandelingetje maken, win-win!

Doe een mindfulness oefening 

En nee, daarmee bedoelen we echt niet dat je op een matje in een ruimte moet gaan zitten. Even ontspannen kan in principe overal! Je kunt bijvoorbeeld je oordopjes indoen en met behulp van een mindfulness app weer even in het hier en nu, tot jezelf komen. Maar het kan ook nog simpeler. Ga lekker zitten op een stoel. Voel bewust hoe je lichaam zich ontspant en hoe je billen in de zitting drukken. Wees je bewust van alle spieren die je gebruikt als je je lunch opeet. Als je gedachten afdwalen, richt je aandacht dan steeds weer opnieuw op het eten van je eten en de bewustwording van je lichaam.

Maak een wandeling

Even die werkplek verlaten en naar buiten, dat maakt je zó veel productiever als je weer terug bent. Het hoeft niet lang te zijn, al is het een blokje om of ga je even buiten naar een parkje toe. 10 minuten wandelen schijnt je weer aanzienlijk productiever te maken. Daarnaast kan er eventjes tussenuit zijn je creativiteit een boos geven.

Luister naar fijne muziek

Als je bovenstaande heel moeilijk vindt, kan muziek je misschien helpen. Zet je favoriete muziek op en luister gewoon heel even, al is het maar 1 nummer, gewoon even naar je favoriete muziek. Even niet nadenken, alleen maar luisteren.

Eet een goede maaltijd

Voedingsmiddelen zoals vette vis, noten en zaden, avocado, volkoren producten en rauwe wortelen schijnen heel goed te zijn voor je brein. Rauwe wortelen zijn trouwens zo goed omdat ze een constante hoeveelheid glucose afgeven, wat goed is voor de stabiliteit van je bloedsuiker (en dus je energielevel).

Zelf neem ik het liefst een break door naar fijne muziek te luisteren en al wandelend iets te drinken. Bijvoorbeeld een Starbucks Chilled Classics Cappuccino, dat is mijn favoriet! Daarnaast zijn er nog andere smaken: Caffè Americano, Caramel Macchiato, Caffè Latte en Skinny Latte. Ik kan bijna niet kiezen! Welke lijkt jou lekker?

37 reacties

W. -

leuk gedaan, ik ben echt geen koffiemens maar ze hebben ook heerlijke chocolademelk bij starbucks! helaas te ver in mijn pauze! :) It’s time to relax en to blow bubbels……zo’ n leuke pauze qoute:-)

Robin -

Ik snap echt niet waar het mis gaat bij sommige mensen. Er is serieus geen ene reden om te zeuren over dit artikel, want;
1. Er staat namelijk duidelijk dat dit een advertorial is, dus als je daar niet van houdt, klik je gewoon weg.
2. Willemijn en Martine posten niet zomaar iets als ‘koop deze leuke Starbucksdrankjes’, maar geven ook hun persoonlijke mening en favorieten. Daarnaast is het reclamedeel maar zo’n 20% van het hele artikel. Persoonlijk heb ik wat gehad aan álle tips, dus het is ook nog eens een nuttig artikel.
3. Het toenemen van advertorials betekent dat hum bedrijf groeit! Dat is iets wat ik, als enthousiaste volger, alleen maar een positief punt vind.
4. Ze moeten ergens hun rekeningen van betalen. En daarmee bedoel ik niet dat ze alles doen wanneer merken hen benaderen, maar begrijp gewoon dat deze artikelen er nou eenmaal zijn. Wil je dat niet begrijpen, dan lees je het artikel niet of kijk je naar de rest van het artikel, waar ook gewoon veel werk vam wordt gemaakt.
5. Het is een extra artikel, dus het is niet nodig om te zeggen dat 2WMN steeds reclame-achtiger en minder persoonlijk wordt. De artikelen die geen advertorials zijn, zijn er gewoon nog steeds en dat aantal neemt niet af.
6. Vergelijk het eens met andere bloggers of tijdschriften of tv-programma’s. Gaan we daar ook zeuren dat er reclames zijn?
Echt waar, als iemand na het lezen van deze (enorm lange) comment nog steeds denkt ‘ja, ik vind het nog steeds belachelijk dat ze advertorials plaatsen’, ik heb je één ding te zeggen; your life sucks. Succes met je leven nog.
Wil en Tien, zo veel liefde voor jullie artikelen en video’s, ga zo door! X

Jennifer -

Like!

Leonie -

Ik snap de ophef over advertorials nooit zo. Als deze er niet waren, was het voor bloggers ook niet mogelijk om veel en goede content te plaatsen (lijkt me). Ik kijk meestal puur of een onderwerp me aanspreekt en het valt me vaak helemaal niet zo op als iets wel of niet gesponsord is. Of het maakt me niet uit, omdat het artikel verder wel leuk is om te lezen. Dat is volgens mij toch wel een teken dat jullie altijd wel goede content proberen neer te zetten :) En als ik iets niet leuk vind, dan klik ik verder en vergeet het gewoon weer..
Het maken van wandeling is trouwens ook zeker Arbo verantwoord. Eigenlijk zou je elk uur even in beweging moeten komen, zeker bij het werken met een laptop. De houding die je aanneemt bij het werken met een laptop is vaak helemaal niet goed voor je lichaam (met name nek en schouders). Misschien ook nog interessant…
Groetjes :)

Femke -

Ik reageer eigenlijk nooit maar voel daar nu wel behoefte toe. Deze 2 dames doen wat zij leuk vinden, daar is deze blog voor. En ja dat gaat over eten en over baby’s. Vervolgens moet de hypotheek ook gewoon betaalt worden dus krijg je adv. Maar dit doen ze bovenop hun gewone artikelen!!! Dus je mist niks, en vind je het niet leuk dan lees je het toch niet? Of schrijven jullie ook allemaal boze brieven naar tijdschriften dat die vol staan met reclame?

Respect voor jullie martine en willemijn, gewoon blijven doorgaan met wat voor jullie goed voelt! Tijden veranderen en de branche ook, niet iedereen groeit met je mee, maar dan zijn er wel weer andere kansen. Ga zo door!

Evelien -

Ik vind het een leuke advertorial. Je ziet dat jullie je best hierop hebben gedaan!

Michelle -

Waar ik de Coca-Cola advertorial echt bagger vond vanwege de kort-door-de-bocht informatie, vind ik deze juist wel leuk! Mag ook gezegd worden! Oke, het is overduidelijk een advertorial maar dat is ook duidelijk aangegeven op de startpagina dus daar valt niet over te zeuren.
En als je geen zin hebt om starbucks te kopen drink je toch gewoon een andere koffie tijdens je pauze, blijft een goede tip! Als jullie een recept maken met een bepaald ‘advertorial ingrediënt’ is er lang niet zoveel geklaag en dat is in mijn ogen toch hetzelfde idee; reclame + wat randinformatie waar je dan nog mee kan doen wat je wil…

Mimi -

Op zich heb ik weinig moeite met advertorials. Wel vind ik ook sommige merken wat minder bij jullie passen (Coca Cola) of ik heb er niks mee, dan sla ik een artikel meteen over. Starbucks komt voor mij logisch over omdat je het zelf ook echt lekker vind. Wat ik wel waardeer is dat jullie er eerlijk in zijn, het is duidelijk een advertorial.
Bij sommige bloggers zie ik prachtige foto’s en dan steeds Labello in beeld, sluikreclame. Zeker als iemand zelf alleen niche of hipster merken gebruikt, komt het dan niet oprecht over. Aan de andere kant moet er ook geld verdient worden, dus ik snap dat dat een lastige is. Zelf ben ik een voorstander van duidelijk vermelden en als je er enthousiast over bent, dan is dat helemaal mooi.
Ik ben wel benieuwd hoeveel invloed uiteindelijk zulke advertorials hebben op de verkoop van zo’n merk.

Martine -

Het heeft op mij wel invloed in ieder geval haha, ik koop zo nu en dan even de Cappuccino variant als ik langs de super kom!

Linda1 -

Lol noem mij naïef, maar ik had serieus niet door dat het een advertentie was tot ik de comments hieronder las. Ik dacht serieus gewoon leuke tips ter concentratie. Dus ik denk wel goed gedaan?!

Linda -

Ik heb een goed idee! 😉 als al die mensen die klagen over advertorials jullie een bedrag betalen per artikel dat ze lezen, hoeven ze geen advertorials aan te klikken 😉

Ik lees meestal de advertorials om te kijken wat jullie er deze keer van gemaakt hebben. En het ligt er misschien wel dik bovenop, maar bij een advertorial heb je maar tot op zekere hoogte invloed. Wellicht was het hierbij beter geweest om het koffie-onderdeel later terug te laten komen, zodat je lezers sowieso al een leuk stuk hebben gelezen voordat ze afhaken en boze comments achterlaten.

Martine -

Haha goed om te horen, want het artikel was in de eerste instantie ook anders opgebouwd dus dat geef ik even door! :)

Nienke -

Leuk artikel!
Ik hou van Starbucks! Aangezien er waar ik woon geen in de buurt zit, vind ik de meeneem variant handig. Laatst waren ze in de aanbieding, maar helaas allemaal uitverkocht.

Mindfulness helpt mij goed. De mindfulness app van VGZ vind ik fijn, die is heel duidelijk en je kunt de lengte van de oefeningen zelf bepalen. En hij is gratis. :)

Martine -

Wat een goeie tip, dankje!

Nienke -

Graag gedaan! :)

Dudu -

Tja…. Ik wil ook nog even een duit in t zakje doen😀 Maar dames t valt me wel op dat jullie posts voorheen meer diepgang hadden. En ik sluit me aan bij de vorige commentaren dat jullie geen foodblog zijn. T komt ook een beetje raar over als de een een challenge doet om niet te snoepen en de ander zich tegoed doet aan cola en koffie. Het past gewoonweg niet bij jullie. Geld verdienen ala maar blijf wat dichter bij jezelf!

Linda -

Hoezo zou het niet bij ze passen het is een lifestyleblog… Daar horen dit soort dingen toch ook bij? Wie ben jij nou om te bepalen of dat wel of niet bij ze past. Dat ze lekker zelf bepalen wat ze wel of niet willen doen. Voor makeup artikelen hebben ze livelifegorgeous blog. Dit is lifestyle. Wat klagen mensen toch veel over dingen jeetje. Leef je leven lees wat je leuk vind en wees blij.

Annemarije -

Lieve Willemijn en Martine,

trek je alsjeblieft niks aan van al die mensen die hier negatieve comments achterlaten.. Jullie doen super je best en ik vond het een heel leuk artikel! Als het artikel je boeit kijk je ook door de advertenties heen.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er geneen gezien heb.. nu ik de reacties lees ben ik even terug gaan scrollen, maar ik heb door het leuke artikel geen reclame gezien!..

Mensen, doe gewoon niet moeilijk! Dit is hun werk en als je het niet leuk vindt, dan lees je het gewoon niet!

Willemijn en Martine, ga zo door! Ik vind jullie echt tof!

Liefs,
Annemarije

Martine -

Lief Annemarije, voor ons fijn om te horen <3

evelien -

Tuurlijk moet je je wel iets aantrekken van negatieveen feedback. Blijkbaar valt niet alles in de smaak. Aan de makers om daar rekening mee te houden (of om dat niet te doen en lezers weg te zien lopen).

Lieke -

Iedereen vindt jullie blog leuk, maar die advertenties.. Snappen jullie niet dat deze blog niet kan zijn zoals het nu is zónder advertenties. Zie het aantal groeiende adverdienties als een compliment, jullie blog groeit en daardoor groeit ook het aantal bedrijven dat via jullie wil adverteren. Ik vind dat jullie het super doen! Ga vooral zo door!

Laura -

Misschien is het slim voor de meerderheid van de lezeressen die hier een reactie hebben achtergelaten om eerst even te kijken of een artikel gesponsord is. Is een artikel gesponsord? Lees dan niet verder als je dat niet leuk vindt. De advertorials komen eigenlijk altijd als extra artikel, dus de gewone artikelen gaan niet verloren en niemand dwingt je om dit te lezen.
Goede oplossing toch?
Vindt het desalniettemin een leuk artikel en maakt me wel bewust dat alles achter elkaar studeren de hele dag niet goed is, maar gelukkig heb ik nu vakantie!

Kelsey -

Ik zie dit fenomeen steeds vaker bij bloggers. Ik kijk niet zo zeer meteen of er “advertorial” staat maar ga gewoon uit van de titel en als die me pakt ga ik het artikel lezen. Het is dan echt zo’n enorme afknapper als je dan ineens links naar producten krijg, of een product heel vaak genoemd wordt… Dan weet ik wel weer hoe laat het is. Advertorial tijd dus. En nee, dit valt ook op deze manier niet te “verstoppen” dat het om een advertorial gaat. Ik vind het het gruwelijk irritant. Het artikel zelf is, op de reclame na, ook maar matig in vergelijking met wat ik gewend ben van jullie. Jammer!

Martine -

Hi Kelsey, er staat bovenaan in de categorie (op de eerste foto) duidelijk advertorial. Dus misschien moet je vanaf nu even op het blauwe balkje kijken in plaats van de titel. Daarnaast zou ik niet deze artikelen vergelijken met de artikelen die wij dagelijks plaatsen, het zijn totaal andere dingen.

Sabrina -

Hi meiden,

Ik hoop dat jullie onthouden dat er ook veel mensen zijn die jullie harde werk waarderen!
Ik vind dat jullie veel tijd steken in jullie bedrijf en dat is terug te zien in de kwaliteit van de blog (en dan run je er ook nog twee!!)
Het lijkt wel alsof het niet “mag”, een advertorial. Alsof het per definitie niet goed is… Maar niemand beseft dat je in tweestrijd zit: ook de opdrachtgever moet blij zijn met je artikel.
Ik vind het knap. Laat je niet ontmoedigen! Wees trots op wat jullie doen!

Groetjes Sabrina

Rosanne -

Ik volg 2wm al een lange tijd en het valt me vaak op dat er veel advertenties/reclames worden geschreven over eten. Meestal wel interessant om te lezen en natuurlijk moet er ook geld worden verdient want anders is er geen brood in huis. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het een beetje teveel wordt en de advertenties niet interessant zijn en alleen maar over eten gaat terwijl jullie niet echt foodies zijn. Begrijp me niet verkeerd want ik vindt jullie site echt geweldig maar helaas moet ik wel zeggen dat dit een beetje uit mijn neus komt :(

Pim -

Ook ik laat weer een comment onder een advertorial achter. Martine gaf de vorige keer terecht aan dat ik enkel op de advertorials reageer. Deze storen me namelijk enorm. Jullie maken leuke content en ik snap dat het commercieel aantrekkelijk is om advertorials te plaatsen. Jullie moeten bovendien ook nog met twee personen van de blog leven. Ik zie zelf echter liever een advertentie tussen de tekst staan in plaats van naar het product toegeschreven content. Gisteren met de Coca cola was echt een enorme misser. Ik vind eten/drinken/taart op de een of andere manier ook niet bij jullie passen. Jullie zijn geen foodies. Kunnen jullie dat ook niet zelf aan jullie mediabureau aangeven of bepalen zij welke advertorials jullie moeten plaatsen?

Marly -

Doe allemaal niet te moeilijk over die advertorials joh.. Zoals jullie al zeggen: Snap dat je geld moet verdienen met je blog, maaar..
Er is vandaag ook gewoon nog een ander artikel online gekomen, dus deze spon komt niet in de plaats van, maar als een extra! Zie het dus als een extraatje, er is ook gewoon tijd en moeite gestoken in deze blog. En als je het niet interessant vindt, of te obvious als adv, dan ook goed, morgen weer een artikel online :)
Maak je niet te druk.

Loes -

Leuk artikel, niet allemaal super vernieuwend maar wel goed om weer eens te horen en écht de tijd te nemen voor een pauze. En die advertentie valt alleen erg op als je daar alleen maar naar kijkt, juist op een leuke vormgegeven in dit artikel.

Eline -

Ik vind de reclame in dit artikel ook een beetje te doorgedramd en erg obvious. Het is nogal irritant en opvallend als je superlang over iets blijft doorpraten terwijl de rest veel korter is. Dat je dat op het einde ook nog eens herhaalt vind ik al helemaal niet nodig. Zo lijkt het net of je het boek ‘Hoe maak ik goede reclame?’ hebt gelezen en vervolgens het advies letterlijk over hebt overgenomen. Ik snap dat jullie rond moeten komen maar met ietsje minder promotie zullen bedrijven ook tevreden zijn. Ik ben nu eerder afgeschrikt dan dat ik dit product werkelijk zou kopen.

Kirsten -

De mening hierboven/ hieronder, deel ik zelf niet. Ik begrijp volledig de keuze om gesponsorde content te posten. A) is het noodzakelijk voor jullie bestaan, B) ik vind dat jullie dat super leuk vorm geven. Ik ben dol op de drankjes van Starbucks uit de koeling. Ik had ze recentelijk nog geprobeerd toen ze als euro knaller werden geadverteerd. Misschien ga ik ze weer proberen, zeker met dit weer is het heerlijk! Macchiato lijkt me dan ook lekker om te proberen :)

Leona -

2015: 19 advertorials.
2016 t/m juli: 24 advertorials.
2017: meer dan 100 advertorials??

De blogs van gisteren en ook die van vandaag zijn zo leuk! Dan bedoel ik die persoonlijke natuurlijk, ‘Mama knows best’ en ‘Dankbaar voor de gewone dingen’. Echt persoonlijk en leuk om te lezen. Ik bedoel niet deze blog!

Weer een advertorial? Ik gun jullie al het geld, iedereen moet z’n boterham verdienen. Dit jaar gaan jullie wel los met de reclame.. Ik klaag niet snel, maar dit is toch niet waar ik jullie site voor bezoek? Deze post is een advertentie, onderaan de post staat een advertentie, in de sidebar staat een advertentie..

Ik vind het fijn dat jullie het posten als iets gesponsord is maar gevoelsmatig heb ik steeds meer het idee dat de reclame of wat sponsors aanbieden bepalen wat jullie gaan schrijven. In plaats van dat jullie sponsors benaderen voor samenwerkingen over dingen die jullie zelf interessant vinden. Of vinden jullie dingen die gesponsord worden zoveel interessanter?

Is dit een soort puberteit waarin jullie de grenzen van lezers opzoeken?

Sorry.

Groetjes,

Trouwe lezer

Ari -

heb je wel die advertorial meegerekend van coca cola van eergisteren die uiteindelijk is verwijderd vanwege het commentaar van de lezers? :)

Martine -

Gelukkig maar dat het aantal adv groeit, want anders zou het betekenen dat ons bedrijf niet groeit en dat zou niet best zijn. Je geeft daarnaast al aan dat de persoonlijke artikelen je wel aanspreken en het is niet zo dat deze adv roet in het eten gooit aangezien het ‘extra’ is. Ik weet dat sommige mensen allergisch zijn voor het woord advertorials, maar ik snap nooit zo goed waarom ze het dan lezen en kritiek er op geven als je er bij voorbaat al kriebels van krijgt. En ook begrijp ik niet zo goed waarom velen advertorials inhoudelijk vergelijken met onze dagelijkse artikelen. Dat zijn toch echt twee verschillende dingen.

In een tijdschrift ga je de reclamebladzijde van een tandpasta toch ook niet vergelijken met dat ene interview wat er naast staat?
Wij zijn erg blij met deze mooie groei voor ons bedrijf en proberen er altijd wat leuks van te maken in hoeverre dat kan. Binnenkort schrijven we er een artikel over en hopen meer duidelijkheid en minder negativiteit te creëren rondom advertorials.

Leona -

Ik gun jullie alle groei van de wereld! Het was ook vooral als opbouwende kritiek bedoeld.

De reden dat ik het opmerk is dat het onderscheiden van jullie mening en de mening van de adverteerder voor mij moeilijker wordt, terwijl ik op dit blog kom voor de mening van Martine en Willemijn!!

“Je vindt ze in de koeling bij de zuivelproducten. En omdat je de Starbucks Chilled Classics heel makkelijk mee kunt nemen…”

Ik ben benieuwd naar het artikel!

Martine -

Top! Hoe zou je het dan willen zien? Dit is trouwens wel een artikel waar niet echt een mening in zit, het is meer een algemeen stuk met tips. Bij de eerste review hier van zie je bijvoorbeeld wel duidelijk mijn mening terug komen omdat de content zich daar goed voor leent. Dat verschilt dus ook per advertorial. Sommige zijn wat algemener van aard, bij anderen is meer ruimte voor een mening.

Estra -

Hoi Martine, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een bedrijf hoeft niet altijd per se te groeien. Je kunt ook een bedrijf ‘laten zoals het is’. Soms kan dat zelfs krachtiger zijn omdat door het groeien van een bedrijf je ook je achterban juist kwijt kan raken. Iets om over na te denken? Ik vind zelf advertorials niet erg, maar vind het wel storend als het er echt veel zijn, ook al hoef je er inderdaad niet op te klikken en ze te lezen. Als ik op jullie site kijk zie ik ze wel continu voorbij komen.

Geen kritiek, maar iets om over na te denken misschien.

Groetjes!

Reageer ook