Hotel V in Amsterdam

Vorige week moesten we naar Amsterdam voor een aantal zakelijke afspraken. Omdat we helemaal vanuit Groningen moeten komen, kunnen we vaak deze afspraken alleen ’s middags plannen. Vandaar dat we zo nu en dan een nachtje in het mooie Amsterdam blijven logeren. Dit keer bij Hotel V. 

Hotel V is een vrij nieuw hotel aan het Frederiksplein in Amsterdam (Weteringschans 136). Met de tram stap je bijna naast het hotel uit en dat is heel fijn, zeker als het niet zulk mooi weer is. Hotel V heeft een hippe, industriële uitstraling: dat zie je meteen als je binnen komt. Je wordt ‘begroet’ door een goudkleurige grote bulldog en er hangt een zwarte doorschijnende vitrage voor de ramen. Zo op het eerste oog ziet Hotel V er heel mooi uit, ik hou van deze stijl. Op hun website krijg je een goed beeld van hoe het hotel er uit ziet. 

Achter de receptie zie je een kapstok gemaakt van hout met allerlei takken. Aan deze takken hangen de sleutels van de kamers. Het ziet er cool en edgy uit. Verder oogt Hotel V vrij donker qua kleuren maar door de lichte accessoires ziet het er prachtig en hip uit. Het zal vol met toeristen, gezellig!

Het personeel zag er verzorgd uit, de dames droegen allemaal een mooie donkerblauwe spijkerblouse van Levi’s wat er zowel netjes als stoer uit zag. Wat me wel meteen opviel was dat de ‘look and feel’ van Hotel V niet echt overeen kwam met het personeel wat die avond dienst had. We moesten inchecken en werden haast niet begroet. Ik vond het geen warm welkom.

Er zaten twee vrouwen achter de receptie, waarvan er een ingewerkt werd door de ander. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar wel fijn als de ander het even zegt. Het duurde namelijk hierdoor nogal lang en nu zijn we heel geduldig, maar ik had het wel gepast gevonden als zij aan had gegeven dat haar collega ingewerkt moest worden en dat het daardoor wat langer kon duren. Nu keurden ze ons bijna geen blik waardig en voelde ik me bijna een last dat ik een kamer daar had geboekt. Ze keken namelijk beide niet echt vrolijk en kwamen niet enthousiast of gastvrij over, maar ze keken vooral nogal stoïcijns naar het computerscherm. En het was ook niet zo dat er een hele rij achter ons stond die ingecheckt moest worden, we waren de enige.

Daarnaast moesten we zelf vragen waar onze kamer zich precies bevond. Ik vind het eerlijk gezegd vanzelfsprekend dat dit wordt uitgelegd, aangezien we ook via een buitendeur naar onze kamer toe moesten. Zelfs ik zou met 0,0 ervaring meteen er bij vermelden waar de gasten heen moesten of ze een plattegrond mee geven. We moesten ook zelf vragen waar het ontbijt de volgende dag zou zijn. Kortom: daar zijn nog wel wat verbeterpunten te behalen. Het personeel vind ik juist heel belangrijk in een hotel, zij zorgen er bij mij voor of ik nog een keer een nachtje bij dit hotel zou boeken en geven het hotel een bepaalde sfeer. Zij moeten zorgen dat de hotelgasten zich welkom voelen en zich -in mijn ogen- behulpzaam opstellen.

Ik vond het zelf wel een beetje vervelend dat we weer naar buiten moesten voordat we bij onze kamer konden komen. Jas weer aan, paraplu weer uit de tas. Het is maar twee trappen naar beneden, dat wel, maar het zou wel fijn zijn als dat stukje overdekt was. In de winter als het glad zou zijn, zou ik dat geen lolletje vinden met mijn koffer.

De kamer

Wij hadden een XL Double Design Room. Ik was erg benieuwd hoe deze er uit zou zien, dat is -naast het ontbijt- toch wel een van de leukste dingen! De kamer gaat open met een sleutel. Deze sleutel moet je als je ergens naar toe gaat bij de receptie inleveren voor de veiligheid.

Voor een XL Room vonden we de kamer niet heel groot. Het was ruim, maar nu niet dat je er duidelijk aan af kon zien dat het een XL Room was. Ik vond de styling van de kamer wel weer heel stoer en mooi. Een oude stoel, mooie (koperen) lampen en een heerlijk zacht Auping bed. Maar ik vroeg me af hoe klein een standaard tweepersoonskamer wel niet moest zijn als dit al de XL kamer was. En ik voel me ook een beetje genaaid, want onze kamer zag er lang niet zo mooi uit als de XL Double Room die je ziet op hun website. Die van ons was behoorlijk donker en toch veel minder ruim opgezet.

Er was geen waterkoker of koffiezetapparaat aanwezig op de kamer. Dat vind ik op zich wel jammer, want het is wel fijn om ‘s avonds nog even wat thee te kunnen zetten op de kamer. Daarom haalden we thee beneden in de lobby -hiervoor moesten we apart betalen- en dronken we het op onze kamer op.

De badkamer vond ik niet heel groot en de indeling een beetje raar. Links had je een douche met een halve deur, dan een wasbak en dan een wc. Allemaal op een rijtje want de kamer was smal en rechthoekig. Zo zat de wc-rol bijvoorbeeld ook rechtsachter naast de wc wat ik nogal een irritante onpraktische plek vind. Ai, ik ben nogal negatief over Hotel V merk ik… Maar goed: it is what it is.

De regendouche was wel heel fijn in gebruik en ze hebben bij Hotel V heerlijke douchegel, shampoo en bodylotion van het merk Zenology. Wat ik dan wel weer heel erg slordig vond, was dat er in mijn handdoek een gat zat ter grootte van een tennisbal. Huh? Die gooi je toch meteen weg? Een klein gaatje zou ik niet over zeuren, maar dit kon echt niet.

Waar ik het meest over te spreken ben is het heerlijke zachte bed. We hebben geslapen als prinsesjes. Wel vond ik de gang wat gehorig maar we hadden er verder geen last van. Wat ik ook belangrijk vind, is een goede WiFi verbinding en die was uitstekend.

Het ontbijt

In deze vlog kon je het ontbijt van Hotel V zien. Het ontbijt was prima. Lekker, maar niet heel bijzonder. Bij een van der Valk hotel heb je bijvoorbeeld veel meer te kiezen. Het viel me ook op dat het personeel hier wederom niet heel vrolijk was. Zo zocht ik sinaasappelsap omdat ik dit bij ‘de buren’ had zien staan. Ik keek wat rond en toen zei de mevrouw: ‘Is er wat?’ in plaats van ‘Kan ik je helpen?’ Nee, de sociale vaardigheden mogen wat mij betreft nog wel wat bijgeschaafd worden.

Als je bij het ontbijt iets wilde van een latte macchiato of een omelet, moest je bijbetalen. Ik wist trouwens niet eens dat deze optie er was, want er werd wederom niets uitgelegd van tevoren en ik had het ook niet gezien. Jammer!

Bij de boeking van een kamer bij Hotel V zit het ontbijt er gratis bij. ‘Gratis’, want volgens mij wordt dat gewoon stiekem doorberekend in de kamers en is het vooral een marketingtruc. Dat kan toch bijna niet anders?

Uitchecken

Bij het uitchecken troffen we voor het eerst een man aan die wel ontzettend vriendelijk was. Het was geen Nederlander en hij sprak alleen Engels maar het was de eerste keer dat we een vriendelijk persoon tegenover ons hadden. Dat deed ons des te meer beseffen hoe belangrijk het is om sociaal en gastvrij personeel te hebben.

Wij betaalden €132 voor een XL Double Design Room inclusief ‘gratis’ ontbijt. Vond ik het €132 waard voor een nachtje slapen? Op dit moment niet, hoewel het bed heerlijk sliep. Er zijn wat mij betreft nog teveel verbeterpunten! Jammer, want Hotel V ziet er mooi uit en het zou nog veel beter kunnen worden als hotel V de puntjes op de i zou zetten. Dan zou Hotel V zeker een plek zijn waar ik vaker zou willen overnachten.

30 reacties

Miriam -

Wat jammer zeg. Ik werk in een winkel en ik weet hoe belangrijk gastvrijheid is, ik vind het zelf ook altijd ontzettend suf als iemand onnodig bot doet oid. Zo wil je zelf toch ook niet behandelt worden denk ik dan.. jammer!

Elise -

Ha inzag dit artikel en ik dacht ‘oh nee, niet weer zo’n gesponsord-wat is hotel zus en zo fantastisch’-artikel van een blogger. Maar hee, ik ben totaal verrast. Heerlijk objectieve review, wel balen voor jullie natuurlijk, maar je hebt weer wat andere mensen behoed :-)

fleur -

Ik ben zelf kamermeisje geweest (bijbaantje) bij meerdere hotels en ik wil niet vervelend doen, maar dat bed (de deken in ieder geval) ziet er niet verschoond uit, alsof er al een nacht in de dekens is geslapen (zie de kreukels en de slordige opmaak..). De dekens bij mijn hotels waren als je ze kreeg keurig opgevouwen en ook al ga je er dan heel slordig mee om, zulke vouwen komen er dan niet snel in!

Martine -

Jaaa??? Oh het zou schandalig zijn als dat zo was zeg en een vies idee…

Syl -

Echt belachelijk! Ik heb zelf een keer in een 5 sterren hotel bloedvlekken in mijn lakens gehad die nog rood waren met korte haren erbij. Echt smerig. Ik verwacht een schoon bed als ik in een duur hotel zit. Ook een keer had ik een ontbijt van 20 euro pp, wat onwijs tegenviel. Nou heb ik niets tegen Aldi, maar als ik de goedkoopste zenige ham krijg met uitgedroogde broodjes als ik vroeg bij het ontbijt ben, dan ben ik er al klaar mee.

Patricia -

Hahaha dat Auping bed heb ik thuis ook staan. Dus daar hoef ik niet voor te gaan 😂 Bedankt voor deze eerlijke, prettige review. Wie heeft ‘m geschreven? En misschien heb ik eroverheen gelezen maar hebben jullie de overnachting zelf betaald?

Willemijn -

Martine heeft hem geschreven, en het is een gedeelde mening. Dat kun je rechts bovenaan zien op de artikelpagina maar valt deze keer een beetje weg door de donkere foto. Je kunt het ook zien op de homepage zelf. Aan het eind kun je lezen dat we het zelf betaald hebben (niet dat dat onze mening overigens zou beïnvloeden). :)

Patricia -

Bedankt voor je antwoord! De gedeelde mening twijfelde ik ook niet aan 😉 Echt jammer dat het zo tegen viel! Fijn dat jullie zo oprecht zijn 👍🏽

Ari -

ik zie op hun site dat alleen bij een loft een koffiezetapparaat en waterkoker ter beschikking wordt gesteld. Als je zoveel betaalt voor een kamer vind ik het echt schandalig dat je dat er niet bij krijgt.

Leonie -

Leuk om weer eens een hotel review te lezen; en zeker handig! Jammer dat het wat tegen viel.. voor 132 verwacht ik ook iets beters…

Nesrin -

Ai ai ai…. Klinkt niet best. Het bed ziet er wel goed uit 😉

Jammer maar wel een zinvolle review!

Lindsey Beljaars -

Wat een fijne, uitgebreide review. Weet ik in ieder geval waar ik niet moet gaan overnachten in Amsterdam. Zeker omdat jullie betaald hebben voor de, op één na, duurste kamer, zou je wel wat mogen verwachten toch?

Cindy -

Ik dacht dat ik ook eerder in Hotel V ben geweest, maar dat was Hotel Van Nes, al zien ze er wel hetzelfde uit qua soort kamers. Wel fijn, zo’n eerlijke recensie.

Willemijn -

Dat kan kloppen, dat is een andere locatie van deze hotelketen. 😀

Dita -

Wat een fijne uitgebreide review.

Martine -

Dit is echt een zinvolle review, bedankt.
Ik heb zelf vorig jaar een hotel geboekt in Amsterdam maar zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Nu heb je wel sites zoals Zoover en ook op de hotelsite zelf stonden reviews maar die vind ik altijd lastig te beoordelen.
Jullie geven gewoon duidelijk aan waar het probleem zit.
Inderdaad, onvriendelijk personeel kan een hotel (of wat dan ook) helemaal te niet doen.
Zeker in zo’n duur hotel als waar jullie waren.
Voor dat bedrag verwacht ik een uitmuntende klantenservice, net zoals in een duur restaurant.
Ga ik naar de Ibis maakt het mij veel minder uit.
Ook jammer dat de indeling van de douche en de grootte van de kamer tegenvielen zeker (nogmaals) voor dat bedrag.
Ik hoop dat ze dit lezen er iets mee gaan doen 😉

Dionne -

Fijn dat jullie eerlijk zijn. Jammer!

Japkejanneke -

Jammer dat het niet zo’n fijne ervaring was. Ik vind het altijd wel erg bijzonder er mensen in hotels werken met minder goede sociale vaardigheden. Voor het hotel zelf zijn er in ieder geval heel wat verbeterpunten.

Shannen -

En daarom lees ik liever jullie ervaringen dan van bijvoorbeeld Serena Verbon (beautylab) of van cynthia (miss lipgloss). Zij krijgen alles gratis en ik wed dat er voor deze gasten veel meer moeite wordt gedaan als voor jullie betalende gasten. Dit is echt objectief. Dank je wel voor jullie eerlijke en ongezouten mening! Dat is een van de redenen waarom ik jullie zo graag volg.

Ari -

ik sluit me helemaal bij je aan. buiten dat, krijgen zij ook altijd de mooiste en grootste kamer gratis.

Maxie -

Helemaal mee eens. Bij de wat grotere bloggers (al vind ik Willemijn en Martine ook groot (en beter) ) wordt het personeel vaak op de hoogte gesteld. Doen ze met andere ‘belangrijke’ gasten overigens ook. Een vriend van me werkt in een hotel en als er een beroemd/belangrijk persoon komt slapen, wordt er extra informatie en training gegeven aan de staf zodat het voor die dagen extra goed verzorgd is.
En laten we eerlijk zijn, als je altijd gratis in een hotel kan slapen, houd je daar uiteindelijk ook geen rekening meer mee en dat mis ik toch echt in andere reviews. Gelukkig zijn Willemijn en Martine er nog!

Ingrid -

Ah, wat jammer dat de ervaring tegenviel:( Vooral omdat andere bloggers het wel goed leken te vinden, maar wie weet werden die ervoor betaald. Ik was dit weekend in een vd Valk en dat ziet er inderdaad minder hip (van buiten zelfs ronduit belachelijk) uit, maar de kamer was reusachtig en het ontbijt geweldig. Personeel was prima, we mochten eerder inchecken en ze legden automatisch uit hoe alles werkte. En in totaal toch een stuk minder prijzig. Gaten in handdoeken vind ik echt niet kunnen, die zou ik er thuis ook direct uitgooien. Misschien hebben ze het personeel obv looks gekozen en niet obv skills.. Ik vond het hotel sowieso al te duur, maar nu helemaal geen reden meer om er heen te gaan.

Margot -

Wat jammer dat het tegenvalt! Hopelijk verbeteren ze deze dingen de komende tijd.

Anne -

Fijn om zo’n eerlijk verslag te lezen!

Anniek -

Hm, balen dat het personeel niet zo vriendelijk was. Voor 132 euro zou je dan toch wel wat meer gastvrijheid verwachten, don’t you think? Wel een leuk verslagje, en de kamer ziet er ook mooi uit!

KIM -

Handdoeken of lakens (zelf meegemaakt) met gaten in, vind ik echt NOT DONE. Komaan. Als ik op hotel ga, voor werk of privé – maakt niet uit – wil ik toch graag dat alles in orde is. En inderdaad, personeel heeft in een hotel maar 1 taak: dat de gast zich welkom voelt. Ai ai ai – toch!

Kelly -

Jammer voor jullie dat het niet zo fijn is bevallen.. wel super dat jullie daar dan ook zo eerlijk over zijn!

Sanne -

Wat een eerlijke recensie super! Ziet er mooi uit op de plaatjes. Maar zo zie je maar weer.. Hoop dat ze er iets mee gaan doen! Je personeel is je visitekaartje.

Simone -

Als je een hotelkamer boekt dan weet je toch eigenlijk dat je waarschijnlijk niet de kamer krijgt die op de website staat? Dat je daar overheen bent gevallen vind ik misschien niet helemaal terecht. Op de website laten ze altijd de mooiste kamers zien, je moet maar net mazzel hebben dat je die dan ook krijgt…

Wel stom dat het over het algemeen gewoon niet zo’n goede ervaring is geweest. Ze hebben voldoende te verbeteren qua klantvriendelijkheid zo te zien.

Martine -

Dat is zo en dat weten we ook, maar dit vonden we wel een groot verschil met wat je zag op de foto’s van de website qua ruimte. Het was de duurste kamer (op een Loft na) dus dan verwacht je wel meer ruimte dan wat we hier zagen. Zeker omdat je er ook voor betaalt! :)

Reageer ook